duminică, 24 martie 2013

Trebuie sa moara cineva...

ca sa reglementam corect o intersectie in Zalau !!!


Poate mai ţineţi minte moartea motociclistului din intersecţia care urca în sus pe lînga Galeriile Meses, vizavi de Romtelecom.
Si aici virajul la stinga pe o artera aglomerată, era permis, si s-a schimbat regula numai după ce un motociclist a lovit din spate o maşina care vira stîngă.

TÎMPIŢI trebuie sa fim, sa blocăm o banda pe o artera cum este B-dul Mihai Viteazu, pentru ca sa vireze din cînd în cînd unul la stinga.

1. O  PROSTIE  a fost apariţia semaforului cu senzor, PROST marcată din imediata vecinătate a Cuprom SA. Aici una sau maxim 2 maşini pentru ca sa vireze la stînga blocheaza una din cele 2 benzi, aşteptînd cu frica în san sa nu vină cineva din spate sa îi lovească. Degeaba stau radaristii, accidentele se întîmpla frecvent. Nu ştiu unde în lumea asta- mai puţin in Zalau- se blocheaza o banda pe o artera principala.

SOLUŢIE- crearea unei benzi pentru acele vehicule ce doresc sa vireze la stînga, cu distrugerea scuarului, si ingustarea uşoară a benzilor, inclusiv ocuparea pe o lungime de 30-40 m a unei porţiuni din sensul invers de mers.

2. O PROSTIE este ca se da voie sa se vireze stînga pentru a intra în anumite instituţii sau mici întreprinderi.
Se da voie viraj stînga către Germarom inainte de OMV, chair dac la 100 de m este un sens giratoriu unde se poate intoarce.

3. Se da voie sa se vireze stînga la intrarea la o şcoala Colegiul Tehnic Al. Papiu Ilarian. In fiecare dimineaţa, cativa tovarăşi profesori se opresc pe mijlocul bulevardului ca sa poată vira stînga. Dacă domnii astia care dau educaţie copiilor noştri nu relizează în ce pericol se expun si expun si pe alti este deosebit de grav.

4. Si nu mai departe de locul anterior viraj stînga la LIDL - intr-adevar semaforizat. Aici am avut personal un accident, dat fiind faptul ca un bătrînel nu mi-a acordat prioritate de dreapta la virajul lui la stînga.

5. Viarjul la stînga trebuie solutionat in toate locurile si intr-un sens de mers si in celălalt, altfel tot timpul o sa fie accidente. Pe artere principale nu este voie sa se vireze stîngă, numai in intesectii important si semaforizate, acolo unde cele 2 drumuri sunt de categorii apropiate.
Sensul giratoriu este o solutie foarte buna, încetineşte usor traficul, nu permite cursele de maşini pe bulevard- trebuie căutate locuri adecvate.

CONCLUZIE.
Înţeleg autoritatile ca se confrunta cu situaţia de a încerca sa controleze un trafic atît pietonal cat si de maşini
pe baza unor premise create de regimurile anterioare cand circulatia in Zalau era la 5% din ceea ce se intampla acum, INSA totul trebuie gandit ca un ansamblu care sa functioneze si traficul prin oras sa se desfăşoare cu riscuri minime de accident. Semaforizarea excesivă implica o incetinire a fluxului.
Am trecut ieri prin oraş- duminica intr-o plimbare cu masina. Pe Bulevard la trafic minim m-am oprit dintr-un capat in altul in 3 locuri si am fost nevoit sa incetinesc in altele 2, desi eram 3-4 maşini, pietoni aproape deloc, era prea frig. Pe directia T. Vladimirescu- Porolissum, m-am oprit la toate, cum ajungeam se facea rosu, nu erau masini, erau cativa pietoni. DEZASTRU.
Din experienta mea prin marile capitale europene, in special Viena, care este declarata a 4 oara la rand capitala cu cel mai inalt nivel de trai din lume, o sa incerc sa va spun cate ceva, si cam ce ar trebui facut intr-un mic orasel cum este Zalaul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu